Köpt : Guitar Hero : World Tour



Så, mitt första Guitar Hero-spel! Ibland lönar det sig att ha ett medlemskap hos Webhallen, jag fick köpt spelet för endast 679 kr (inkl gitarr). Riktigt nöjd med både priset och spelet. Än så länge så har jag plöjt igenom karriärsläget till sådär 40% och fått spela en hel del sköna låtar som "Everlong" med Foo Fighters, "In The Middle" med Jimmy Eat World och "Misery Business" med ett av mina favoritband - Paramore. Jag har inte spelat så mycket Guitar Hero i mina dar, så det här blir första gången på säkert 1 år jag plockar upp en plastgitarr och plinkar frenilt med fingrarna för att bli belönad med "You rock!" i slutet av låten. Spelade en hel del Guitar Hero - Aerosmith när demot till det släpptes på PSN, men då blev det förstås med handkontroll jag spelade. Annorlunda! Eller ja. Gitarren är mer ovan för mig att spela på snarare. Det går bra hittils och jag kan sitta klistrad framför tvn - "jag ska bara spela klart den här spelningen!". Klockan var gick in på småtimmarna igårkväll.......




Har inte lekt runt med musikstudion och hela gör-din-egna-låt än och jag har inte heller bemästrat den nya glid-plattan på gitarren men det kommer, it will be done!

Spellistan är mixad med allt från alternativ rock till indie-pop till reggae till klockrena klassiker som "Purple Haze", "Hotel California", "Love Me Two Times" och "Rebel Yell". Nu ska jag ladda ner "Drive" med mina favoriter Incubus!

/waypoetic

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0