"... And he saw it, and it was good"


Killzone 3


Som det slutade, frustratationen (mest över vilken douchebag Rico är, och alltid varit) och lättnaden. Killzone 2 har tagit tronen som mitt favoritspel och det spelas flitigt online och jag har till och med gått i tankar om att tatuera in min första tv-spelstatuering - helghast symbolen. For Helghan! En uppföljare till Killzone 2 är självklar, en uppföljare är ett måste och jag hoppas att Guerilla Games redan är i processen för ett Killzone 3. Glöm inte vårat DLC till 2:an bara!





Max Payne 3



Blandade känslor gick igenom kroppen när bomben släpptes om att Max Payne 3 är verklighet och kommer hösten 2009. De tveksamma känslorna låg i grund av att det numera är Rockstar Vancouver (som gjort spelet "Bully") som ska göra det nästa Max Payne spelet och inte Remedy Entertainment som tidigare. Den här gången möter vi upp med Max som mer härjad, mer cynisk och är ute efter, vad annars - hämnd. Rockstar berättade inte alltför mycket för IGN.com om spelets "bullet time" teknik, istället sa att "uppföljaren kommer fortfarande ge spelaren de där gamla klassiska elementen och de intensiva action sekvenserna som Max Payne serien har fått sina fans att älska".
Spelet har release vintern 2009. Klicka här för att komma till den officiella hemsidan.



Brütal Legend

Igår plöjde jag igenom en 5 sidors preview + intervju med självaste Tim Schafer i tidningen LEVEL. Handen på hjärtat, jag har aldrig spelat The Secret Of Monkey Island eller Grim Fandango (jag ska, jag lovar). Efter att ha läst igenom alla sidor och fått lite mer nys och kött på benen om "Brütal Legend" så klättrade sig spelet upp från min "meh"-lista till "omg-awesome-game"-lista.




Uncharted 2 : Among Thieves

Mannen hela dagen, the average joe, charmören och äventyraren Nathan Drake är tillbaka (!) och följer äventyraren Marco Polo's fotspår. Vi befinner oss i Nepal och slåss igenom krigsdrabbade städer och byar, klättrar längs berg och plöjer vår sargade kropp genom den kalla bittra snön... Den här gången har vi Chloe Frazer som kvinnligt sällskap, någon Drake har historia med sen tidigare enligt skaparna på Naughty Dog. Sullivan har det inte sagts något om, men då han personligen aldrig fall mig i smaken så är hans saknad i "Among Thieves" inget som gör mig något.
Ett gameplay klipp från GDC-mässan läcktes ut på nätet och var olyckligtvis i rätt usel kvalité, handhållen kamera och de köret. Trots det så lös spelets briljans och vackra scenerier igenom och gav mig ett fånigt leende och en rejäl dos av hype. Uncharted 2 : Among Thieves har release i år.





Little Big Planet @ PSP

Little Big Planet på PSP! Jag förutspår : succé! Spelet utvecklas av MediaMolecule, de som gjorde PS3-spelet, och redan där känner jag mig säker på att det här spelet inte kommer bli någon taskig kopia/port över till PSP systemet. Frågan som ställs är hur MediaMolecule kommer tackla fysiken i spelet nu när de inte har lika stor frihet och lika många verktyg att jobba med som de hade när de utvecklade Little Big Planet till PlayStation 3. Det jag spänt undrar över är hur online systemet kommer se ut. Förhoppningsvis så kommer det att spela sig likt PS3 versionen, dock med ett par mindre flashiga layouts. Spelet ska ha release det här året enligt Sony. Play, create, Hype!


*Photoshopped*


/waypoetic


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0