Nytändning



Jag försvann ett tag. Hade annat på schemat och ärligt talat så försvann lusten att vara aktiv på bloggen så ofta som jag var då/förr. Men nu är jag tillbaka (jippi!) och vi är alla mitt inne i spelhösten 2009 med titlar som Uncharted 2 : Among Theives, Batman : Arkham Asylum, Borderlands, Need For Speed : Shift, Tekken 6, Ratchet & Clank Future : A Crack In Time osv osv osv!

Som "arbetsledig" så har jag inte lyxen att plocka på mig alla spel jag skulle vilja ha men jag mättas gott av att spela timvis online i Uncharted 2 multiplayer (shout out till loading gänget!) och är hittils uppe i level 30. Uncharted 2 : Among Thieves är helt utan tvekan det bästa spelet jag spelat och jag har redan börjat spela igenom spelets kampanj läge en gång till. Spänning, action, drama, one-liners, pussel, explosioner och next-gen grafik at it's finest - summerar vad Uncharted 2 är och gör bra. Jag var absolut tvungen att förboka och köpa samlarutgåvan :


Det här spelet kommer och ska (!) bli Game Of The Year 2009, som det och teamet på Naughty Dog är välförtjänta av. Mästerverk.
Ett annat spel som förtjänar åtminstone en pall plats i årets "GOTY" är Killzone 2. Spelet kom ut i februari och har blivit lite av en sleeper hit nu in på året, men är i min bok det bästa FPS-spelet denna generation än så länge (tills att Killzone 3 kommer). Det här året har och fortsätter att vara smockat av stortitlar och nästa år ser inte ut att vara barmhärtig mot plånboken då spel som God Of War 3, MAG, Final Fantasy 13 och FF 14, Gran Turismo 5, Agent, BioShock 2, Mafia 2, Just Cause 2, Max Payne 3, The Last Guardian och listan fortsätter... Vilka titlar tror ni på och vilka tror ni kommer floppa? Kommentera gärna!

När jag väl är inne på konsumtion så kan jag visa upp två nya leksaker jag köpt i år.


Min iPod Touch, som gör det mesta och lite till (städ-app plz?)





Köpt på releasedagen och ett måste för en PlayStation-nörd som jag : PSP Go!




Här rundar jag av med att säga att säga - köp Uncharted 2 : Among Thieves! Så ses vi online.



/waypoetic



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0